
Bengáli villamos nosztalgiajárat a Múzeumok Éjszakáján
Utazzon Bengáli villamossal a Közlekedési Múzeumba a Múzeumok Éjszakáján!
A múzeumok Éjszakáján különleges 1233 FVV Bengáli nosztalgiajárattal utazhat a Közlekedési Múzeumba!
Utazzon Bengáli villamossal a Közlekedési Múzeumba a Múzeumok Éjszakáján!
A múzeumok Éjszakáján különleges 1233 FVV Bengáli nosztalgiajárattal utazhat a Közlekedési Múzeumba!
Kétszintes körgyűrű Pest felett? Híd a Parlamentnél?
Budapest közlekedési vízióit összegző új időszaki kiállítás nyílt a Közlekedési Múzeumban
Június 21-től újabb időszaki kiállítás látogatható a Közlekedési Múzeum leendő otthonában, az Északi Járműjavító Dízelcsarnokában. A Volt egyszer egy Északi… a történet folytatódik című kiállítás és a Múzeum gyűjteményfejlesztési eredményeit bemutató tárlat mellett a Meg nem épült Budapest metróvonalak, autópályák, siklók és sugárutak tervrajzain, korabeli térképeken és látványterveken keresztül idézi meg, hogy milyen lenne egy alternatív Budapest az elmúlt 150 év közlekedési tervei alapján.
A Közlekedési Múzeum a Múzeumok Éjszakájára egy igazi kalandra várja a látogatóit. Az Északi Járműjavító Dízelcsarnokában (1101 Budapest Kőbányai út 24-28) a „Volt egyszer egy Északi… a történet folytatódik” című időszaki kiállításunkban vezetett túráinkon visszatérünk a munkagépek mellé. Vonatok belsejébe nézünk be, felnyitjuk az autók motorháztetőit, bőrünkön érezhetjük milyen volt egy igazi üzemben dolgozni. Mindemellett az Északi Járműjavító épületének legtitkosabb, eddig elzárt részeit is felfedezhetjük együtt.
Május 28-tól újra megnyitja kapuit a Közlekedési Múzeum leendő otthona az egykori Északi Járműjavító területén, Kőbányán. A tavaly nagy sikert aratott kiállítás most kétszer nagyobb területen, számos újdonsággal várja a látogatókat. A páratlan ipari helyszínt és a hazai vasút történetét bemutató „Volt egyszer egy Északi… a történet folytatódik” című kiállítás mellett a Múzeum gyűjteményének legújabb szerzeményeit most először láthatják a látogatók.
A hazai vasúttörténet színterei, szereplői, ikonikus gyártmányai és eseményei több, mint 350 fotóval és pontos műszaki adatokkal illusztrálva elevenednek meg Villányi György gépészmérnök, a hazai vasút elismert kutatójának új könyvében. A Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum gondozásában megjelent “A magyar mozdonygyártás nagykönyve”, melyet május 4-én a MÁV egykori Északi Járműjavítójában, a Múzeum új helyszínén mutattak be a nagyközönségnek.
A Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum és a Gül Baba Türbéje Örökségvédő Alapítvány közös időszaki kiállítása
Az Egyre közelebb! Ausztria - Magyarország felfedezi a Dunát és a Fekete-tengert című kiállítás a dunai gőzhajózás fejlődéséről, hatásairól ad átfogó képet annak első éveitől egészen az I. világháború kitöréséig. A kiállítás korábban nagy sikerrel és komoly nemzetközi tudományos érdeklődés mellett már látható volt Isztambulban és több romániai múzeumban is.
A Kormány döntése nyomán Magyarország új Közlekedési Múzeuma Budapesten, Kőbányán épülhet meg. A tervezési szerződést a Múzeum 2020-ban kötötte meg és a tervek most kapták meg az építési engedélyeket.
Február 19-én búcsúzott el az utasforgalomtól a BDt-318-as vezérlőkocsi a Miskolc - Tiszaújváros vasútvonalon. A jármű utolsó útja után intézményünk gyűjteményébe került.
Folytatódik a Közlekedési Múzeum gyűjtemény-gyarapítási programja, a napokban egy GAZ-12 ZIM típusú gépkocsi érkezett új otthonunkba, az Északi Járműjavítóba. A járműből összesen 100 darab érkezett Magyarországra 1952-59 között, az 1950-es évektől kezdve a ‘70-es évek végéig a középszintű állami és pártvezetők szinte kivétel nélkül ezekkel a gépkocsikkal közlekedtek Magyarországon.